limelica.blogg.se

Möss-provning

Långsamt kommer den krypande...studenten.
Idag gjorde den sig ännu en gång påmind, denna gången i form av utprovning av studentmössor.
Kashmir, landskapsmärke, broderade bokstäver i guld, college jackor och alla möjliga storlekar som i slutändan bara gjorde en väldigt förvirrad. Men beställningen är i alla fall gjord och grejerna dimper väl ner på skolan inom en snar eller inte så snar framtid.
 
"Jag förstår inte varför det ska vara så mycket alternativ på en liten mössa som vi kommer att använda en gång."
"Men det är en av de dagarna som du kommer att komma ihåg för resten av ditt liv!"
Ja, dagen kommer jag att minnas. Frihetskänslan och den eventuella ångesten för framtiden kommer jag att minnas. Mina klasskamraters ansikten kommer jag att minnas. Men jag tänker inte lägga särskilt mycket tid på att studera vilken färg sömmarna på deras mössor har.
Pust.
Jag antar att det bara är att svälja stoltheten och hosta upp pengarna. För detta lär svida rejält i plånboken.
 
 
Taggar: Student2014, Studenten, framtid;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: