limelica.blogg.se

Är September en höstmånad?

Idag ger vi oss in i ännu en spännande månad av 2013 och precis som vid nyår tycker jag det kan kännas lite spännande med en ny start.
Samtidigt hör jag många omkring mig som stönar för att sommaren är slut, fast vi de senaste veckorna haft så varmt väder att jag knappt behövt ha jacka och oftare har fläktat ansiktet med handen än jag huttrat av kyla.
Jag vet inte om de tror att det är datumen som styr årstiderna, själv har jag tyckt att de senaste höstarna har smugit sig på en ganska långsamt, och mer som något trevligt än som en deprimerande överraskning.
Om en timme ska det regna säger väder appen. Men för en gångs skull är jag inte det minsta sur över det, snarare ser jag fram emot det mysiga smattrandet emot fönsterna.
Jag tror att det är någonting som händer om hösten, man kan bli så glad av att bara sitta och lyssna på regn eller kolla ut genom fönsterrutan på hur löven byter färg och singlar ner ifrån trädtopparna. Färgerna ger starka kontraster till det nalkande mörkret och man kan ta på sig de där stickade tröjorna man sneglat drömmande på varje gång man öppnat garderobsdörren under sommaren.
Så småningom kan man svepa in sig i tjocka filtar utan att få värmeslag, sitta inne och kolla på maraton av serier utan ett uns av dåligt samvete och samtidigt njuta av alla möjliga sorters varma drycker.
 
Fast jag är fortfarande osäker på om September ska räknas som en höstmånad, för än det ganska varmt och inte har jag sett en droppe regn.
Taggar: Höst, September;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: